söndag, juni 21, 2009

Jag liksom föll över kanten

Kunde inte sova, så jag satte mig vid datorn en sväng, blev att jag o Rickie pratade en timma i tele om typ ingenting egentligen, men så skönt ändå. Jag stör mig nått enormt på hur saker blivit och inte blivit, men kan inte släppa hur det alltid känns likadant när vi väl pratar igen. Borås borås. Kanske hade det varit någonting.., om 16 år..


Jag är så fast, jag måste gå på Piteås gator trots att det är i Göteborg jag vill ha under mina skosulor, jag vill höra spårvagnar, känna lukten av hemma.. inte nått äckelluktande pappersbruk eller vad det nu är. Luktar det som skit, ser det ut som skit - då är det skit.

min eviga sammanfattning om Piteå stad. Usch.



Kom änglar kom älvor
det börjar bli kallt
graderna sjunker så fort överallt
Och det hjärta som skulle bli ditt på nått vis
det fryser nu sakta till is

och den jävligaste stunden i livet var den när du gick

8 kommentarer:

  1. Lukten du känner är pengar. och så ofta luktar det inte.

    Sen MÅSTE man vilja ge staden en chans.. göteborg är en skitstad egentligen.. ingen natur bara avgaser dyrt shopping slask och iskalla vindar på vintern. Ingen snö ingen pulka åkning i gbg..

    Vet att du är uppvuxen i gbg och det är hemma set är ju så eftersom dina päron bor där .. dina gamla vänner..

    Men glöm inte du bor billigare här och viktigast av allt Piteå har ingen hög brottslighet.. vi har sol flest timmar i sverige(nästan) men mer än gbg..

    Nu tycker jag du ska dra upp lite folk fr gbg så dem åxxå se svergies vackraste stad..

    Förresten.. Välkommen tillbaka

    SvaraRadera
  2. Hörrudu anonym, allt du räknade upp som nackdelar i gbg är sådant som inte spelar mig nån roll. Pulka, skitsamma, slask - jamen det försvinner då fortare än all snö här, så dyrt är det då inte i gbg för den delen heller.. Hade iof varit intressant att få reda på vem du är.

    SvaraRadera
  3. Du det är jävligt dyrt i Göteborg och det vet du..

    Och du vet vem jag är men men ska få dig erkänna att Piteå är bra. Du skulle aldrig få den hjälp du fått här om du bott i gbg. sen bo i en fin lägenhet. Bra vänner och sol. I göteborg får du inte samma hjälp som här inte ens en snygg plånbok skulle du få..

    SvaraRadera
  4. Hah, det lyckas du inte med N ;) Piteå är inte Göteborg, och det är göteborg jag vill ha.

    SvaraRadera
  5. Men snälla vän du vet ju att Piteå är renare, trevligare,bättre än GBG.. Dessutom finns ingen i Göteborg som är som jag.. bara det ska ju överväga allt..

    SvaraRadera
  6. Piteå är visst som göteborg fast bättre.. Du har ingen chans.. jag är envis. Göteborg har inte Dellys till ex eller Piteå-Tidningen eller pdol, Pite dragway, crusing eller din favorit....Norrlands kontakten ;0)

    Sen kan väl gbg ha liseberg, och Mc Donalds samt 5:an huset.. men vi har gallerian.

    Vad händer idag??

    SvaraRadera
  7. Sara!(och dina kommentatorer)
    Jag kunde inte låta bli när jag läste dina, mer eller mindre, anonyma läsares kommentarer.
    Piteå är naturligtvis en fantastisk stad på många sätt. Och de städerna går inte att jämföra heller. Billigare? Javisst, men det beror på att 40000 vill bo i Piteå och 500000 vill bo i Göteborg. Det finns ju en anledning till att en människa vill bo där, precis som här. Och den människan uppskattar sin stad för vad den är.
    Men för din del, antar jag, att i Göteborg finns din trygghet med familj och andra som verkligen bryr sig om dig, och alltid ställer upp för dig och Saga. Utan baktankar.
    Det är det som är viktigast i livet.
    Hur många ICA-affärer, gallerior eller hur gött mos dom har på korvan på torget, spelar ingen roll då.
    Kämpa på, Morbror

    SvaraRadera
  8. Sicka jävla norrlands puckon, va fan, dom hade säkert haft mycket negativt att säga om Göteborg, om dom bott där, och haft rötterna, vännerna och familjen kvar i Norrland. Då är det alltså sant som det sägs då? Att norrlänningar är trångsynta, envetna, tystlåtna, buttra, negativa och bittra....skärp er för i helvete! Det är inte så jävla lätt att flytta så långt hemifrån. Spelar väl för fan ingen roll hur fin lägenhet man har, eller något sådant. Vissa som flyttar långt bort får hemlängtan, andra inte. Och luktar det skit så luktar det skit! Även om det är i Piteå. Sorry, men så är det bara!

    SvaraRadera