tisdag, maj 12, 2009

Slow down, you crazy child..

Ja.. Vad ska man skriva om idag?
Mår dåligt, känns som kroppen säger stopp till allt,
har många tankar om livet just nu, känns otroligt tungt att vara såhär långt ifrån Göteborg..
Försöker trösta mig lite med att det inte är länge kvar innan jag och skruttan åker ner,..


Har varit o fikat med Bettan and the gang idag, mådde inte alls bra men det var härligt att vara social.
Har fått tid på vårdcentralen på måndag, hoppas jag får höra något konkret.. I stil med "ta det här pillret så mår din kropp prima igen", men det är ju bara önsketänk.

Jag vill hitta en människa jag kan gråta med.
Just nu just nu just nu just nu.
Bara ringa och säga 'kom hit',
ha någon som lyssnar ett litet tag.


Visst är det underbart härligt att vara positiv, men det tar såklart också energi, att kämpa för att vara glad när man kanske bara vill ligga under täcket och gömma sig.




Vissa saker kommer som ett slag i magen om och om igen, som C. Saknaden.. Jag är så övertygad att hon finns med mig hela tiden, så mycket jag orkat och klarat av den senaste tiden.. som jag inte riktigt haft ork till ändå.. Som att det inte är min energi jag använt.




Nu tog det stopp i huvudet också. Aja.



Slow down, you crazy child
and take the phone off the hook and disappear for a while
it's all right, you can afford to lose a day or two
When will you realize, Vienna waits for you?

1 kommentar:

  1. Hej Sara
    Jag vet att det känns långsökt, men du får ringa mig om du behöver prata eller gråta, det är jag bra på nuförtiden. Jag tror att jag förstår lite av din situation där uppe. Sen kan jag inte säga, kom hit, men jag kan lyssna... och vi är ju av samma kött och blod...
    Kram Mikael

    SvaraRadera